Vážení štatutárni zástupcovia OZ SRZ,
v prílohe nájdete aktualizované opatrenie Úradu verejného zdravotníctva proti šíreniu koronavírusu. Došlo k zmenám vo vyhláške ku hromadným podujatiam. Medzi najdôležitejšie zmeny patria:
Hromadné podujatia (HP): vo vyhláške ÚVZ SR č. 2 sa momentálne delia hromadné podujatia podľa rizikovosti do troch kategórií – podľa danej kategórie je vždy potrebné upraviť podmienky vstupu a určiť maximálne limity návštevníkov podujatia.
- Nízko rizikové HP (napr. divadelné predstavenie bez občerstvenia, bohoslužby bez spevu, kino bez konzumácie) môžu byť realizované za podmienok nosenia respirátora, bez konzumácie, je povinné sedenie, bez spevu a povzbudzovania a pod. Max. kapacita je 50% priestoru alebo 100 osôb (podľa rozhodnutia organizátora), v režime OP.
- Stredne rizikové HP (napr. kino s konzumáciou, diváci na šport. podujatiach, stojace kult. podujatia, kongresy, bohoslužby so spevom) môžu byť realizované za podmienok nosenia respirátora, fixného sedenia alebo státia. Max. kapacita je 25% priestoru alebo 100 osôb (podľa rozhodnutia organizátora), v režime OP.
- Vysoko rizikové HP (napr. svadby, kary, oslavy, večierky, plesy, diskotéky, HP v prevádzkach verejného stravovania) môžu byť realizované za podmienok nosenia respirátora, konzumácie a pod. Max. kapacita je 20 osôb, v režime OP a je povinný zoznam účastníkov s uvedenými kontaktmi pre prípad epid. vyšetrovania. Zoznam účastníkov je organizátor povinný uchovávať 2 týždne po ukončení podujatia a potom ho zničiť.
Členské schôdze by podľa svojej povahy mohli byť považované za hromadné podujatie nízko alebo stredne rizikové. Pri nízko a stredne rizikovom podujatí si organizátor môže vybrať, či si zvolí pre podujatie počet divákov v absolútnom čísle (max. 100 divákov) alebo pomerom kapacity, kde počet divákov môže byť vyšší ako 100 osôb (50%, resp. 25% kapacity).
Všeobecné opatrenia pre hromadné podujatia (paragraf 3 vyhlášky)
• vyhradenie miesta konania podujatia a vyznačenie vstupu a výstupu
• umožniť vstup len s prekrytými hornými dýchacími cestami
• organizátor musí byť v každej chvíli schopný preukázať počet účastníkov podujatia
• zaistiť pri vstupe dezinfekciu rúk návštevníkov
• často vetrať, vykonávať častú dezinfekciu priestorov, hlavne dotykových plôch, kľučiek, podláh v interiéri a predmetov
• hygienické zariadenia vybaviť tekutým mydlom a papierovými utierkami
• zabezpečiť dvojmetrové rozostupy účastníkov, to neplatí napríklad pre osoby zo spoločnej domácnosti, partnerov, osoby vykonávajúce športovú činnosť, osoby na HP v režime OP, osoby usadené v hľadisku podujatia, umelcov vykonávajúcich umeleckú činnosť a pod.
• zabezpečiť vyvesenie oznamov o povolenom počte účastníkov, o potrebe prekrytia horných dýchacích ciest a ďalšie oznamy – podrobnejšie podmienky sú uvedené vo vyhláške
• tam, kde je to možné, zabezpečiť sedenie v každom druhom rade
Účinnosť zmien je od 12. januára 2022. Kompletné znenie opatrenia je v prílohe.